-->

הסכם גירושין

הסכם גירושין – כיצד תוכלו להגן על האינטרסים שלכם?

כשאתם עומדים בפני גירושין – עליכם לבחור האם לנהל את הליך הגירושין – בערכאות המשפטיות או האם להגיע להסכם גירושין. בדרך כלל אם בני הזוג בחרו לסיים את נישואיהם באמצעות הסכם גירושין, בני הזוג יסדירו בהסכמה את ענייניהם, ויאשרו את הסכם הגירושין בבית משפט למשפחה/בית הדין הרבני וכך בני הזוג יוכלו לשלוט בתוצאות המשפטיות ובזמן השיפוטי.

ברוב המקרים תנאים שהושגו במסגרת הסכם גירושין, מקוימים על ידי הצדדים באופן טוב יותר מאשר תנאים הנכפים מכוחו של פסק דין.

חלוקת ממון ורכוש בגירושין איזון המשאבים – אין הזדמנות נוספת לשינוי האיזון – החלוקה הנה סופית

בהסכם הגירושין יש להסדיר את חלוקת הרכוש שצברו בני הזוג במהלך חייהם המשותפים, עליכם להגדיר בפירוט  מהו הרכוש שצברתם ואיך אתם מחלקים את הנכסים.

הסכם גירושין

ראשית חשוב לקבוע כיצד תאוזן דירת המגורים, במקרה זה יש לקחת בחשבון, את מקורות המימון לרכישת הדירה, משכנתא, אם קיימת, רישום הנכס, והשאלה המרכזית היא האם ישנה אפשרות לחלוקה לא שווה של הדירה. יש להתייחס בהסכם לזכויות שצברו הצדדים במקומות העבודה ולמוניטין ויש לבצע איזון על פי הכללים שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון לאחרונה ולחלק את נכסי הקריירה והמוניטין של הצדדים.

אחריות הורית וזמני שהות (הסדרי ראייה לשעבר) – כשיש ילדים קטינים

הסכם הגירושין חייב להסדיר, את עניין האחריות ההורית. ומי יהיה הצד שבידיו יישארו הילדים ומי  יהי הצד שיוכל רק לקבל זמני שהות או האם ישנה אפשרות לאחריות הורית משותפת

בהסכם גירושין חשוב שזמני השהות יהיו ברורים וששני הצדדים יכולים לעמוד בהם. כמו כן, חשוב לגבש הסדר בעניין  החגים וחופשות הילדים ממוסדות החינוך . עליכם לקבוע כללים ברורים לגבי אופן גידול הילדים ואופן קבלת ההחלטות בדבר עתידם.  יש לקבוע מהיכן ייאסף הילד, על ידי מי, להיכן יוחזר ומתי. ככל שהדברים ברורים, כך יש פחות מחלוקות בעתיד.

מזונות הילדים יקבעו בדרך כלל על פי הפעולות שיבצעו עורכי הדין

על פי הדין העברי, מחויב האב בתשלום מזונות ילדיו. חיוב המזונות יפסק על פי הדין האישי. כך קובע החוק ובמקרה של יהודים, הדין האישי הוא דין ההלכה. בהסכם הגירושין עליכם להגדיר בבירור מהו סכום המזונות עבור כל ילד, מה סכום זה כולל ועד איזה גיל ישולם סכום זה – במדינת ישראל החוק אינו מגדיר

מהו הסכום לתשלום מזונות?

אין עדין שום נוסחה לחישוב מתמטי של המזונות. ניתן לומר בוודאות כי המזונות יקבעו על פי הפעולות שבהם תנקטו. ככל שתבצעו הכנה יסודית באמצעות עורכי דין מומחים – כך תשלמו פחות מזונות או לחלופין כך תוכלו לקבל מזונות גבוהים יותר.

מזונות ילדים כוללים שני מרכיבים בסיסיים:

מזונות – אוכל, לבוש – כלומר כל הצרכים החיוניים בהתאם לגילו ולרמת החיים אליה הורגלו הילדים.
ומדור – חלקו של הילד במגורי ההורה המשמורן.
כמו כן חשוב להגדיר בפירוט מהם התשלומים הנוספים שיחולו על כל אחד מההורים בנוסף למזונות. כגון: חוגים, הוצאות רפואיות וחינוך, שיעורים פרטיים, לימודים אקדמאים וכד’

אישור הסכם הגירושין

ההסכם חייב להיות מאושר או בבית המשפט לענייניי משפחה או בית הדין הרבני.
לאחר אישור הסכם הגירושין, בני הזוג יכולים לגשת לבית הדין הרבני באזור מגוריהם ולפתוח תיק חדש לסידור הגט.

בכל מקרה חשוב שכל צד יתייעץ עם עורך דין מטעמו בטרם החתימה ואישור ההסכם. זאת על מנת להבטיח את האינטרסים שלו שבמקרה גירושין הנם מנוגדים לאינטרסים של הצד השני.

Picture of עורך דין גירושין - גולדמן תבור
עורך דין גירושין - גולדמן תבור

עורך דין גולדמן תבור חבר מן המניין בלשכת עורכי-הדין בישראל משנת 2004, נוטריון בעברית ובאנגלית ומגשר משפחה מוסמך

צרו קשר